allt känns meningslöst !

Det är så många som säger till mig att jag måste leva i nuet mer och inte tänkta på framtiden så mycket. Det kommer göra att jag mår mycket bättre och inte ha så mycket ångest. Ja de kanske har rätt för jag tycker verkligen framtiden och livet känns helt meningslöst! Mer än halva vårat liv går ut på att vara i skola och jobbet, att hålla vår ekonomi på en bra balans så vi kan överleva. Vi har knappt tid med att hitta på något riktiga roligt förutom under tonåren men då har man knappt några pengar.
 
Men om jag skulle sluta tänka på framtiden och minnen och bara  leva i nuet så hade jag nog faktiskt varit död för länge sen! För även fast jag inte har någon livsglädje och känner att livet är helt meningslöst så har jag ändå saker jag längtar till och några fina minnen som jag hoppas jag kan få uppleva igen och det är de som får mig att kämpa! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0